Spre lauda și mulțumirea lor, bobocii clasei a IX-a A, profil științele naturii, au realizat pe parcursul unei săptămâni, primul lor proiect comun, în care au lucrat câte doi, la tema „Bionica”, finalizată cu realizarea unei expoziții pe holul clădirii B, la parter.
Ce au descoperit ei, documentându-se pentru acest proiect? Și ce studiază bionica? Ea este știința care studiază structura și principiile de funcționare ale organismelor vii, pentru a crea mașini, aparate, mecanisme asemănătoare cu acestea. Bionica a ajuns la concluzia că natura oferă o sursă inepuizabilă de idei și sugestii pentru îmbunătățirea și revoluționarea invențiilor și inovațiilor tehnice.
Astfel, din cele mai vechi timpuri, observând cum zboară păsările, omul și-a confecționat aripi batante ca Icar sau meșterul Manole. Constatând că un copac plutește pe apă, el și-a confecționat prima ambarcațiune, scobind un buștean sau improvizând o plută primitivă.
De asemenea, forma hidrodinamică a peștilor a inspirat construcția bărcilor, vapoarelor, submarinelor, forma aerodinamică a păsărilor a inspirat construcția avioanelor, libelula a constituit model pentru elicopter, propulsia meduzei, model pentru propulsia rachetei cu reacție, semințele cu mici „aripioare” ale arțarului, au inspirat construcția morilor de vânt și a elicelor, țeapa albinelor- seringa, ventuzele caracatițelor- ventuzele de desfundat chiuvete și ventuzele care aderă pe ferestre, fructele de scai- închizătorile „scai” de la adidași, genți și geci, ochii melcului- periscoapele marine, craniul ciocănitorilor – cascheta bicicliștilor și a motocicliștilor, membrele liliecilor – aripile planoarelor, labele broaștelor – labele scafandrilor, etc.
Dacă v-am făcut curioși, vizitați expoziția foarte sugestivă a colegilor voștri, iar mai multe exemple și detalii puteți accesa, lecturând cartea „Bionica distractivă”, autor Tudor Opriș, apărută la editura Albatros, București, anul 1981, pe care o puteți găsi cu ușurință la biblioteca C.N. „Ioan Slavici”.