Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite a declarat în 1999 că World Space Week va avea loc în fiecare an în aceeași perioadă: 4-10 octombrie, aceste date comemorând două evenimente importante:
- 4 octombrie 1957: lansarea primului satelit realizat de om, Sputnik 1, deschizând astfel calea spre explorarea spaţiului;
- 10 octombrie 1967: Semnarea Tratatului privind principiile care guvernează activităţile statelor în domeniul explorării şi utilizării pașnice a spațiului cosmic, inclusiv a Lunii și a celorlalte corpuri cerești.
Evenimentul World SpaceWeek este coordonat de către Organizația Națiunilor Unite, cu sprijinul World Space Week Association (WSWA).
În acest an, Asociația Săptămânii Mondiale a Spațiului (WSWA) a ales ca temă centrală a evenimentului „Teledetecția Trasează Viitorul”, făcând referire la Observarea Pământului din spațiu, cu beneficii pentru omenire.
În baza protocolului de colaborare încheiat de Agenția Spațială Română (ROSA), coordonatorul național al activităților spațiale din România, cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, alături de alte unităţi de învățământ, am fost invitați să participăm la WSW 2016.
Astăzi, 10 octombrie 2016, am dat curs invitației primite și de la orele 12, în Laboratorul de fizică, elevii clasei a IX-a A au vizionat filmul documentar „HOW IT WORKS – The International Space Station” , fiind fascinați de frumusețea Pământului, văzut din spațiu. Acest lucru a determinat o dezbatere pe tema beneficiilor pe care le are observarea Pământului din spațiu. Tema fiind amplă și interesantă, elevii au propus un răgaz, iar concluziile le vom formula după ce vor reuși să se documenteze. La ora 13, în Laboratorul de informatică, elevii clasei a XII-a C au făcut cunoștință cu noțiuni de teledetecție și fotointerpretare geografică, au vizionat filmul documentar „Soyuz launch sequence explained” și au căutat diferite locații, folosind aplicația GoogleEarth.
Cele două activități s-au bucurat de un mare interes din partea elevilor, filmele vizionate, discuțiile purtate, aplicațiile folosite i-au făcut curioși și dornici să se documenteze și să știe mai multe.